tisdag, januari 22

Dagens fråga

Är du för eller mot att Sverige bygger nya kärnkraftverk?

48% Ja
39% Nej

Men ja så intelligent! Minska de farliga koldioxidutsläppen med en "mindre miljöfarligt" metod.
Varför inte satsa på att bygga vindkraftverk som täcker hela Sveriges elförsörjning redan idag?
Danska ön Samsö, där 4000 människor helt försörjs av "bara" elva vindkraftverk, är ett levande exempel på att det är fullt möjligt.
Är jag naiv? Det kan du ge dig fan på. Men det måste man få vara i dessa tider :)

3 kommentarer:

Gordon sa...

jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här med kärnkraft, men något som jag reagerar på är varför frankrike säljer kärnkraftverk till länder i nordafrika? Har dom hört talas om solceller?

Anonym sa...

Det blir lite lustigt med svarsalternativen "ja" och "nej". "Ja , jag är för eller emot".

Maddin sa...

Javisst, Så blir det alltid med sådana här undersökningar. Får det att se ut som att det endast finns två alternativ, när det i verklighet finns massor av andra alternativ eller lösningar.