söndag, januari 13

If you need help I´m the poll bar

Nu sitter jag här med en sexig solbränna. Har vart på semester en vecka på Gran Canaria. Fett skönt att bara ta det lugnt på beachen och hålla sig undan nätet och informationsflödet ett tag.
Givetvis kommer det ett par bilder från semester så fort jag orkat lägga in dem på datorn.
Men en recension på Bandidas som sågs på planet till Gran Canaria kan jag ändå bjuda på.

"Bandidas handlar om två mexikanska kvinnor som bestämmer sig för att råna banker som hämnd på de jänkare som tagit över mexikansk mark genom att bedra folk. Kvinnorna spelas av Salma Hayek och Penélope Cruz"

Riktigt tramsig
Om 40% handlar om bankrån handlar resterande 60% om Marias och Saras interna tävling om vem som kysser bäst, som de båda fjortisar som de tycks vara.
Kan se framför mig hur det såg ut när man lade fram filmidén:

- Vad sägs om att göra en film med två sexiga latinobrudar som rånar banker?
- Ja vilket strålande idé! Men vilka ska vi i huvudrollerna?
- Jo vad sägs om hon den där Salma nånting som dansar med boaormar i From dusk till dawn?
- Skitbra! verkligen lysande!
- Och sedan kan vi ta den den andre kände latinobruden. Hon som spelade mot Adam Sandler i Spanglish du vet.
- Ja det blir ju perfekt!
- Och som krydda på det hela tänkte jag att de kunde göra något riktigt erotiskt tillsammans. Som att ha en klysstävling eller nånting.
- ojoj det låter riktigt hot du! Vi kör på det!

Filmkänslan kan förstås diskuteras då jag såg filmen på ett plan. Men det här var så mycket dynga att jag aldrig skulle få för mig att hyra filmen. Men visst Salma Hayek och Cruz är väl sköna att vila ögonen på... Men låt dig inte luras av det! Följ mitt råd och undvik undvik! undvik!

5 kommentarer:

Gordon sa...

Gud, penelope.... Vanilla sky fick mig att förälska mig i henne något så otroligt. Alla andra tycks hata dne filmen.

Gordon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maddin sa...

Vanilla Sky är rätt skön. Borde se orginalet nångång, slipper man Cruise men Penelope är med i båda versionerna :)

Gordon sa...

Är det bara jag som tycker att Tom Cruise är en bra skådespelare :P

Maddin sa...

Han är väl bra, men bilden av honom som ett soffhoppande wacko är så förbaskat svår att tränga bort. MEDIA har förstört Tom cruise ;*(
Eller nej vänta, scienteologerna bär hela skulden, det vet väl alla som har nåt mellan öronen :)