onsdag, oktober 31

En gästboksskrivare vid namn Jenny skriver:

"Jag förstår att folk blir förbannade på dessa tysta samtal. Det är klart att man undrar vilka det är som ringer och inte säger något när man svarar.
Jag jobbar själv på ett marknadsundersökningsföretag. Jag jobbar som intervjuare och dialeroperatör. Så varje dag tar jag emot samtal från människor som är förbannade (minst sagt) och ska polisanmäla en och gud vet vad. Jag får höra: "jävla hora", "förbannade idiot", "Dra åt helvete", "fitta", "skaffa ett riktigt jobb" (Få se nu, jag jobbar heltid, jag får betalt...betyder inte det att man har ett jobb?) Det gäller att ha en ängels tålamod, och det har jag fått under min tid inom detta yrke, ca 3 år. Och nu undrar ni säkert hur jag orkar. Jo, jag älskar att tala med människor. Jag har haft många långa och underbara samtal med underbara människor. Och de väger upp alla arga människor. Har man haft bara dåliga samtal en hel dag och det sista samtalet man tar, är en glad människa så är resten av dagen räddad.
En dag ringde jag till en äldre dam och frågade om jag fick ställa frågor till henne, och hon svarade: " Tack för att du ringer, du är den första människa som ringt mig på tre veckor, jag är så ensam..."

En annan sak: Det verkar som om folk inte förstår att vi är mänskliga, att vi inte bryr oss om andra och att vi ringer dessa tysta samtal medvetet. Men det gör vi verkligen inte.
Om det är så att ni inte vill bli uppringda igen, säg då det och be oss ta bort ert nummer, mer behövs inte. Det är helt otroligt hur mycket tid folk är villiga att lägga ner bara på att skrika och svära åt mig, istället för att spara tid och gå rakt på sak. Nu vet jag att det finns envisa säljare/intervjuare som inte vill ge sig, och då förstår jag att det brister.

Jag hoppas verkligen att vi inom snar framtid får bukt med dessa tysta samtal! "

Inga kommentarer: