lördag, oktober 27

John Waters/ Kinsey/ Lost boys

Hemkommen från systemet, och 20kg disk som väntar. Trist som fan men på plussidan kan jag ju nämna att jag har höstlov en vecka framåt :) 22år gammal och höstlov! Komvux är fan inte så dumt trotsallt :P


I veckans inlägg vill jag lyfta fram galningen John Waters. Jag har nu på kort tid sett både Cry-baby med Johnny Depp och Hairspray (originalet förstås). Jag har faktiskt aldrig sett något av Waters tidigare. Bara hört talas om hans galna filmer, som Pink Flamingo där en snubbe bland annat äter en autentisk hundbajs...eww
Några sådana vidrigheter finner man tack och lov inte i Cry-baby eller Hairspray, det skulle väl i så fall vara Ricki Lake?

Cry-baby och Hairspray är lika varandra på det planet att båda baserar humorn på uselhet, med överdrivna karaktärer och med överdrivna dialoger, lite i stil med Troma filmer. Medan Cry-baby är en parodi på ungdomsmusikaler såsom Grease, är Hairspray en satir mot ytligheter. Båda filmerna är egentligen väldigt usla, men samtidigt förbaskat underhållande.


Veckans bottennapp var Joel Schumachers vampyrfilm Lost boys från '87. Åttiotalskänslan fanns i filmen - vilket är najs. Men där fanns också äckliga små snorvalpar som sabbade hela konceptet. Och inte fan dör ungjävlarna heller >_<



Som en bonus för den här veckan bjuder jag på en maskeradbild med mig som dåligt sminkad clown och tjejen som katt (mus?) med underlig min.

4 kommentarer:

Gordon sa...

söt tjej. När jag kl'r ut mig så klär jag alltid ut mig till mumie, man tar bara en massa toalettpapper och virar in sig, det är jättelätt att trä på och trä av om det blir utgång senare på kvällen.

Maddin sa...

Vitt laken med två hål är oxå en klassiker, brukade jag alltid köra med förut. Kunde stå och smygrunka i ett hörn utan att det märktes.

Kristoffer Viita sa...

Runkspöket Laban! Nae men usch vad onkel kånkel, det är inte ens lite roligt. Alltså äckligt.

Maddin sa...

Jo lite skoj var det, men onkel kånkel håller jag med om att det är inget skoj