onsdag, oktober 31

En telefonförsäljares bekännelse

Snubblade in på sidan Leffeboy som är en sida där nummer till olika Callcenterföretag listas upp. Jättebra, då man ibland råkar ut för skumma nummer som man gärna vill få lite information om men som man inte alltid finner på Eniro. Tyvärr blir jag väldigt ledsen över den lynchstämningen som råder i gästboken och känner mig personligt påhoppad då jag själv arbetat både som telefonförsäljare och telefonintervjuare.


"Hejsan , är det nån som har polisanmält dessa IDIOTER som terrar på telefon ?"


"Tack för en skitbra sida! Hittade nummer till flera telefonterrorister som ringer och stör mig"


"Till Jenny och andra nötter som telefonterrar folk, LÄGG AV"



"Skulle jättegärna vilja skicka en stöt till de försäljare som inkräktar på mitt privatliv"


Jag har arbetat på SIFO och Call4U och vill verkligen inte försvara sistnämnda, men SIFO var trevligt och kändes seriöst. Det som gör mig ledsen är att folk kallar de (oss) som ringer för terrorister. Det är ju inte som att man själv väljer vilket nummer man ska ringa till, utan man trycker helt enkelt bara på enter och så får man hoppas på att systemet inte "krånglar" och att man kommer fram till rätt person. Tyvärr är det ofta rätt mycket strul, både på Sifo och Call4U. Men jag kan säga att det är minst lika irriterande för oss som ringer, att jämt behöva förklara och ursäkta sig för något man själv inte åstadkommit och dessutom förlora dyrbar försäljningstid. Vi har alltid möjligheten att klaga inför våra chefer - vilket man ofta gör. Tyvärr så känns det som att så mycket inte görs åt saken och problemet kvarstår. Det var något jag upplevde på Call4U, total ignorans vilket fick mig att tröttna på stället ganska så kvickt.


Vilka jobbar där då?

Jo studenter som bara vill betala av sina studier och lån, personer som är för gamla för att få ett "riktigt" jobb eller handikappade personer (Rullstolsbundna t ex.), men så finns det ju förstås de som faktiskt trivs med jobbet.


Och barnet på bilden?

Jo det är jag - när du kallar mig för TERRORIST!

6 kommentarer:

Gordon sa...

whatever happened to NIX-telefonlista?

Maddin sa...

Det kan man fråga sig. Tyvärr finns det ju alltid oseriösa telefonbolag som ringer även Nix-nummer. Typ Call4U som jag jobbade på >_<

Men Call4U är har inte mycket tid kvar, de har redan så enorma skulder och lär snart gå i graven. Vilket man får hoppas att alla telefonförsäljarbolag gör för eller senare. Inte bolag som SIFO då, telefonintervjuer kan ju vara riktig skojiga :)

Men när man jobbar på callcenterföretag blir man så jävla lack på alla idiotsvennar som säger saker i stil med "Har du inget bättre för dig än att ringa och störa folk?" - jag uppfattar det som att de verkligen tror att man personligen sitter där och ringer folk för att man tycker att det är skoj.

Något som är så fucking irriterande är de som verkligen spyr galla över en, man vill så gärna gå till motangrepp men då blir man förstås av med jobbet. Istället tvingas man att snällt å vannligt tacka för samtalet >_<

Mejlade några av de idioter som skrev citaten ovan, hoppas att få svar, de hamnar förstås på bloggen då :P

Gordon sa...

Jag vet ju vems fel det är, det är de som köper de produkter som företag t ex. Call4U och ProVoice kränger, någon måste ju hålla dessa fartyg flytandes, och det är idioter som köper sina kalsonger via telefon som gör det.

"When I am king you will be first against the wall" som jag brukar säga.

Maddin sa...

Hehe sant, vilken tur att det finns så kassa försäljare som mig då som inte lyckas att sälja ett skit. Fler sånna å callcenterföretagen är snart ett minne blott :)

Gordon sa...

Jag jobbade tre dagar för ett företag som heter momenta, vi ringde och tiggde pengar av företag, jag var väldigt duktig, det skrämmer mig. Skönt att det hela är över. Jobbar du kvar på där? Kan du inte tear it down från insidan?

Maddin sa...

Nä jag sa upp mig, men lyckades få ett par andra att oxå säga upp säg och varnat så många jag kunnat från att söka jobb på Call4u. Så förhoppningsvis har jag bidragit med något åt deras nedläggning :)