torsdag, januari 24


Av någon jävla anledning såg jag programmet "Tv-Stjärnan" igår, jag skyller på att jag var för trött för att byta kanal. Som väntat var programmet Svt:s svar på Idol. Ett exakt likadant koncept, fast med en tråkigare jury bestående av Hans Rosenfelt, Anne Lundberg och Janne Josefsson.
Deltagarna var väl förövrigt ganska roliga en del av dem. Men ingen var så extremt utflippad som dem man kan se på Idol (som jag absolut inte försöker att lyfta till skyarna även om det kanske verkar så). Av de deltagare som gick vidare till auditionen, var de som lyckades bäst i "Ring-a-ling"-klass eller som gjorda för Bolibompa (Inget fel på sistnämnda). Men mest tragiskt var det att de lät två förortsbor går vidare just för att de hade det djupa budskapet att "de vill förra ut SVT till hela förorten". En kille hade tillåmed gjort en undersökning där han frågade sina vänner om de visste vad SVT stod för. Fruktansvärt avancerat. Jag gjorde säkert nåt liknande när jag var tio år.

Nä Svts nya satsning var bara fjantig. Publicservice ska inte hålla på med sånt här bjäfs

8 kommentarer:

Gordon sa...

Fan vad Hans ser ut som en lönnfet alkolist.

Maddin sa...

hehe du säger det :) Janne Josefsson ligger också han farlig nära den kategorin. Kanske därför SVT söker ny programledare?

Anonym sa...

någon verkar ha lagt av?

Anonym sa...

någon verkar ha lagt av?

Anonym sa...

någon verkar ha lagt av?

Anonym sa...

ops!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.

Gordon sa...

kom igen nu madde, något måste du ha att förtälja, har hela bloggsverige lagt av helt plötsligt?