söndag, mars 15

Into The Wild (2007)

Verklighetsbaserat äventyrsfilm om en ung kille som lämnar allt, pengar & föräldrar, för ett avskilt och kringströvande liv. Det här är en väldigt vacker och poetiskt berättelse. Om att finna sig själv och meningen med allt. Under resans gång träffar killen på olika mer eller mindre intressanta karaktärer. Såsom ett övervintrat hippie-par, en ung vokalist och en äldre ärrad herre, mfl. Gemensamt för dessa är att alla fattar tycke om killen, han lämnar djupa spår i deras hjärtan. Berättelsen är väldigt romantisk. Man blir själv väldigt sugen på att göra en liknande grej - Att ha hela världen som sin lekplats. Dock hade jag nog aldrig gått så långt som att göra mig av med alla mina pengar, men allt annat (förutom Alaska biten) hade jag gärna prövat på. En skön film som jag starkt rekommenderar!

Inga kommentarer: