måndag, juli 3

Filmrecension| The Rocky Horror Picture show

The Rocky Horror Picture show (1975)

Regi:
Jim Sharman
Medverkande:Tim Curry Susan Sarandon Barry Bostwick



Nyförlovade paret Brad Majors och Janet Weiss får punktering ute på en ödslig skogsväg mitt i natten. De bestämmer sig för att fråga efter telefon i ett slott de just kört förbi. Oturligt nog tillhör slotten Dr. Frank-N-Furter, en transexuell man som har en hel del underligheter för sig.

Som den anti-musikalfilm-tittaren jag är, har jag riktigt svårt för att ta mig till den här filmen. Sångerna och uppträdandena är väl ganska så charmiga och några av de får en att små le. Men jag har ändå svårt för att ta mig till den här filmen, mycket för att den är så tramsig. Vilket förstås är dess mening, att vara lite små flummig. Men för mig blir det för mycket.
I vilket fall som helst är Tim Curry mycket bra, jag undrar om inte det här är hans hemskaste roll någonsin (till och med hemskare än Pennywise i Det ;) ). Meat Loafs framträdande var förstås en av filmen höjdpunkter.

4/10 - inte särkilt bra

sex: 1 våld: 1 humor: 2 spänning: 0 hjärna: 1 hjärta: 2

Inga kommentarer: