fredag, september 15

Mötet med moderaten

Skulle ned till stan och köpa in lite saker till inflyttningsfesten ikväll. Och på bara den korta stunden lyckades jag med att bli trakasserad av moderaten två gånger.
Första mötet var när jag kom ut ur systembolaget. Då stod det några moderater där med broschyer och så frågar dem mig vad jag tycker om systembolaget. Kvickt svarar jag att vi ska vara stolta över vårt systembolag (En fråga som jag egentligen är ganska så delad till), för att snabbt komma bort från de.
Nästa möte med moderaten var när jag stod i kö till falafelvagnen. Då var det en dryg moderatgubbe som kom fram till mig och ville ge mig en broschyr och sa att alla normala människor röstar blått. Jag ignorerade honom men tog ändå emot en broschyr. Hade jag orkat så skulle jag ju ha svarat honom med att jag inte tycker att blått är något för mig då jag värnar om solidariteten, jämnställdheten, välfärden och allas lika värde. Hade kunnat vara inledningen till en kul disskution :P

Det var dagens hemska moderatupplevelse. Men mer blir det nog ikväll då några av mina vänner *Tyvärr* är fulländade moderater ;*(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hellojsan.. smygläser hos dig sen en tid men lämnar aldrig avtryck. Gillar film så när jag hamnade här en gång för ett tag sedan så fastnade jag. :-)
En passande kommentar till ditt senaste inlägg. :-)

Min sambo var på väg hem från jobbet och en moderat kom fram (de delade ut bananer) till honom och räckte fram en banan med orden:
-duuuuu vill ha en banan

Min sambo: -Nej, jag vill inte ha en banan. Jag vill ha välfärd.

Anonym sa...

Det tycks vara inne att vara moderat, lika inne tycks det vara att totalt nonchalera vad som sägs. LOs serie som presenterades i Giallo må vara lite väl häftig men vinklar det hela åt rätt håll... och nu till Privatiseringarnas förbättringar, kostade en 11000 kr då jag av den vanliga tandläkaren skickades till dessa "Privata" tandläkare i löftet om att det skulle gå på sisådär 5000... och vad gjorde de? de putsade och tog betalt... yes framtiden är här och med det en sämmre men dyrare vård om allt.